Sadržaj :

Preslikavanje uz efekt paralakse

Preslikavanje uz efekt paralakse također znano pod nazivom „preslikavanje uz virtualni pomak“, je unaprijeđena verzija tehnike preslikavanja izbočina (engl. Bump mapping) koja dodaje efekt paralakse. Paralaksa je prividni odmak ili razlika u orijentaciji dvaju vektora koji gledaju u isti objekt iz različitih gledišta, mjeri se kutom koji zatvaraju ta dva pogleda.  Objekti koji su bliže gledištu imaju veću paralaksu od objekata udaljenijih od gledišta. Krajnji rezultat preslikavanja uz efekt paralakse je izraženija dubinska detaljnost slike. Efekt veće dubinske detaljnosti dobiven je tako da se rade odmaci koordinata teksture nad slikovnim elementom koji se iscrtava, odmaci su dobiveni kao funkcija pogleda i vrijednosti dubinske karakteristike. Dubinsku karakteristiku predstavljaju vrijednosti čiji iznos odgovara dubini koju bi ta točka imala da je površina trodimenzionalna. Ova tehnika je relativno jednostavna i daje odlične rezultate, no ima popriličan broj mana kao primjerice nepostojanje zaklanjanja (engl. occulsion) te deformacija i isticanja plošnosti kod malih kutova gledanja.


Standardno preslikavanje teksture

 


Preslikavanje uz efekt paralakse